söndag 7 november 2010

Dagens

Dagen blev hemsk eftersom det vi filmat inte gick att föra över på våra datorer. Dator ansvariga på skolan försöker via minneskortet att rädda det som räddas kan. Vi följer förloppet med spänning och hoppas att det i slutänden leder till något gott.
Har för övrigt fått den första snön vilket gör livet här uppe med ens mycket ljusare. Har även under dagen provat att följa manualerna som Måns skickat. Går si sådär men jag lär väl mig sagt men säkert.

Morgondagen bjuder på föreläsning om den nya gymnasieskolan som jag måste närvara på. Föreläsningen är i Luleå 16 mil söderut. Dagen startat tidigt ca 5:30 för att jag skall hinna med bussen som skall ta oss lärare dit.  Alltså dags att "knoppa" för att orka med morgondagen.

1 kommentar:

  1. Det är ju sådant trassel som gör att man inte har tid eller orkar med att testa nytt! Beundrar dig att du försöker involvera dina elever redan nu! Tänker du publicera deras filmer i din blogg också? Själv har jag frågat i en 9:a om jag kan använda deras foton på sig själva imiterande renässansporträtt. Eleverna gav mig tillåtelse att publicera dem på min blogg men så måste man väl fråga deras föräldrar också! Ett merjobb som jag valde bort just nu. Känner mig tveksam, särskilt att publicera just foton på dem.

    SvaraRadera