fredag 26 november 2010

Collage


Här är ytterligare en bild som jag arbetat medi Photoshop Bakgrundbilden är från Seskaröbron som tar oss från ön till fastlandet och åter. Marlene Ditrich hittande jag i en gammal mapp och slutligen en bild på mig.
Tanken slog mig att det skulle var en bra uppgift att arbeta med i skolan. Man kan helt enkelt modernisera collage arbetet.  Tidigare om åren fick eleverna arbeta med collage genom att klippa bilder från tidningar och egna teckninga, inte att förakta. Men man borde kunna prova det här sättet också och se hur elevera gillar den uppgiften. 

Förståss felstavat men jag har satt ihop lagren och kunde ej ändra

Elev collage med både bilder och menigar som handlar om eleven själv.
Digitalbild som  eleverna tagit av varandra

1 kommentar:

  1. hej mirre!
    underbart collage du gjort! Du tittar fram så fint bakom Marlene!
    Gör också collage med mina grupper ibland, liknande din elevbild här. Det är så tacksamt att klippa och klistra för de som inte har tekniken självklart i händerna. Jag ska lägga ut en bild som visar hur vi har gjort.
    Ha en skön lördagkväll! / Ylva

    SvaraRadera