onsdag 8 december 2010

Hemsida

 Har påbörjat arbetet med mina hemsidor.  Weeblys hemsida, Bildsalen är tänkt att ge idér och inspiration till bildlektioner. Den är fortfarande under påbyggnad, att ta bilder och behandla dem i något redigeringsprogram tar tid.  Dream weaver har jag också båbörjat så smått men den upplever jag aningen svårare. Det blir att ligga i hårdträning under julen känns det som just nu.

Under fredagen har eleverna haft en heldag
fotografering, analogt.Det kändes
 befriande att få arbeta med något
som man kan relativt bra.

Här är ett smakprov på vad vi jobbat med.
Bilden är tagen med lådkamera,
Camera obscura, den negativa.
Den positiva bilden är gjord i mörkrum.

1 kommentar:

  1. Så fina bilder bara med en lådkamera! Det är roligt att ibland att jobba med den gamla "tekniken". Jag skriver i min blogg om att eventuellt riva ut vårt fotolabb men det känns svårt!...och ändå har vi inte använt det på ett bra tag! Det är så roligt att framkalla bilder själv i ett labb! Jag önskar att man hade mer tid till förfogande så att eleverna kunde få ta del av både nytt o gammalt!

    SvaraRadera