fredag 22 oktober 2010

Hemma igen

 Hemma igen till  arbetet som denna vecka varit intensiv eftersom alla elevers omdömen skall skrivas in.
 Jag hoppas att jag hinna påbörja en egen film nästa vecka när jag har mera tid och ork.  Måste sida medan järnet är varmt. Tyckte att det var riktigt roligt att göra film.
Skall i helgen ta det lite lugnt och gå ut i skogen och vandra i den klara luften, 6 kallgrader och fullmåne i natt. Jag har pratat med mina elever och de har gett klartecken för att jag får ge ut deras bloggadresser. Tänk på att det är just i "startgroparna" för deras projekt och att det kommer mera sedan.  Sätter även ut en annna adress som visar ett projekt om multimedia lyrik, samarbete mellan svenska och bild på haga skolan i Umeå.

http://www.aspstrandphoto.tumblr.com/
www.linneakatarina.blogg.se/
http://www.hagaskolan-umea.se/artikel/1/618

2 kommentarer:

  1. Vad flitig du är! Har just tittat på dina elevers bloggar. Tyckte det var särskilt roligt att se den följd av bilder som visade en målnings framväxt! Ett "processbeskrivande" som är lätt att ta till sig i och med att man inte behöver läsa så mycket! Något mystiskt hände... datorn bara stängde av sig! Jag tror det hände när jag tittade på den tredje adressen. Datorn skulle helt plötsligt "inkonsekvenskontrollera min hårddisk"...konstigt, jag förstår ej varför! skriver det här ifall det händer någon annan samma sak.

    SvaraRadera